class="single single-post postid-31677 single-format-standard">

O pană de curent a făcut ravagii în Bârlad: E.ON, inamicul public numărul 1!

eon slide

După ce, în urmă cu aproape două săptămâni, o bună parte a bârlădenilor din partea de nord a oraşului au rămas timp de 12 ore fără energie electrică, o nouă pană de curent, produsă miercuri seară în aceeaşi zonă, a provocat şi pagube materiale. A fost afectat inclusiv spitalul, unde înregistrările pacienţilor examinaţi şi trataţi s-au făcut în registre şi nu pe calculator. An de an, zeci de gospodării din judeţ se aleg cu televizoarele, frigiderele sau maşinile de spălat arse din cauza variaţiilor de tensiune. Furnizorul de energie electrică este obligat să plătească despăgubiri, dar puţini sunt cei care ştiu cui trebuie să se adreseze.

Adriana ŞUŞNEA, Sorin SAIZU

O pană de curent, produsă miercuri seară, în jurul orei 21, în partea de nord a Bârladului, a avut urmări serioase, odată cu reluarea furnizării energiei electrice. Ca şi în alte ocazii din ultima perioadă, după aproape o oră, când avaria a fost remediată de E.ON, mulţi dintre consumatorii casnici, dar şi agenţi economici s-au trezit că diverse aparate electrice aflate în priză în acel moment s-au ars. Cauza a fost tensiunea mult mai mare de 220 de volţi, cât e normal. Aşa se face că multe calculatoare, televizoare, centrale şi frigidere din zonele Centru, Stadion, Munteni şi Grădină nu au mai pornit.

„În urma întreruperii furnizării curentului electric de miercuri, 29 iulie, am avut afectate două zone. Echipamentele s-au ars, iar la o primă evaluare, daunele se ridică la peste 1.000 de lei. S-au ars surse, switch-uri, media-convertoare etc, pe care a trebuit să le înlocuim noi întrucât, potrivit legislaţiei în vigoare, suntem obligaţi să reluăm furnizarea semnalului în termen de 24 de ore. Pentru că s-a întâmplat pe reţea, adică până la intrarea cablului în casă, noi suportăm pagubele. Dacă avaria s-ar fi produs în locuinţa clientului nostru, atunci el trebuia să-şi repare problema”, ne-a declarat Gabi Săndulescu, administratorul Lidas Prod SRL Bârlad, una dintre firmele de Cablu TV şi Internet din oraş.

Şi Spitalul de Urgenţă „Elena Beldiman” Bârlad a fost afectat de pana de curent. Nu chiar ca în februarie 2014, când s-au ars sursa ce deserveşte Blocul Operator şi ATI, o instalaţie radiologică, 25 de lămpi de neon şi drosere, patru swich-uri de reţea şi un aparat de apă potabilă, iar câteva zeci de analize medicale de sânge au fost compromise şi a trebuit să fie repetate. De această dată, lipsa curentului electric a făcut ca informaţiile ce trebuiau introduse în calculator referitor la internarea/investigarea pacienţilor să se amâne până la reluarea furnizării electricităţii. Între timp, datele au fost trecute de mână în registre.

E.ON răspunde

Reprezentanţii E.ON Moldova transmit bârlădenilor afectaţi de această pană de curent că, în cazul în care aparatura s-a defectat din vina lor, oamenii vor primi despăgubiri.

„Un incident în reţeaua de distribuţie produs pe 29 iulie, în jurul orei 21, a afectat alimentarea cu energie electrică la o parte din consumatorii din zonele Munteni şi Vasile Pârvan din municipiul Bârlad. În urma intervenţiei echipelor E.ON, alimentarea cu energie electrică a fost reluată la toţi consumatorii în circa o oră de la producerea incidentului. Regretăm disconfortul produs de acestă întrerupere şi asigurăm consumatorii că echipele noastre au intervenit astfel încât alimentarea cu energie electrică să fie reluată în cel mai scurt timp posibil. Despăgubirile pentru aparatura electrocasnică deteriorată se acordă în condiţiile stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei. Aceste condiţii se regăsesc şi în contractele de furnizare a energiei electrice. Astfel, potrivit prevederilor legale, consumatorii vor fi despăgubiţi pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacă acestea au fost cauzate de funcţionarea necorespunzătoare a reţelei electrice de distribuţie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrică. Excepţie fac receptoarele electrocasnice de tipul lămpilor electrice şi receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul acestor despăgubiri. Consumatorii care consideră că au fost afectaţi în urma unor incidente în reţelele electrice de distribuţie prin defectarea aparaturii electrocasnice trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică în termen de cinci zile lucrătoare de la data producerii incidentului sau de la data luării la cunoştinţă a incidentului. În maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii cererii în scris, titularul de contract care a solicitat despăgubirea va primi rezultatul analizei privind acordarea sau neacordarea de despăgubiri”, se arată în comunicatul transmis de Departamentul Comunicare Corporatistă al E.ON România.

Reamintim că, în urmă cu aproape două săptămâni, două avarii produse la reţeaua de distribuţie au lăsat pe întuneric mii de bârlădeni, tot din partea de nord a oraşului, timp de 12 ore. Atunci, când afară erau peste 35 de grade Celsius (la umbră), abonaţii din zona străzilor Vasile Pârvan şi Republicii, inclusiv cei din zona industrială, nu au putut folosi ventilatoarele, frigiderele, aparatele de aer condiţionat sau măcar becurile.

Reguli noi

Autorităţile pregătesc reguli noi pentru plata daunelor provocate de variaţiile de tensiune electrică, astfel încât clientul să primească banii mai uşor şi într-un termen mai scurt. Doar într-un an, inspectorii de la Protecţia Consumatorului au primit peste 100 de reclamaţii.

În curând, în maximum zece zile lucrătoare de la producerea incidentului, clientul trebuie să depună o sesizare scrisă către furnizorul de energie. În această cerere trebuie trecute adresa şi data la care s-a produs paguba, plus valoarea estimată a prejudiciului. Furnizorul va face verificările necesare, iar dacă se dovedeşte că are dreptate clientul, acesta va fi despăgubit cu minimum 50% din valoarea bunului. Sunt însă şi alte variante care vă asigură că nu trebuie să cheltuiţi bani pentru noi produse.

„Există produse de asigurare ataşate bunurilor electronice şi electrocasnice vândute de anumiţi retaileri care acoperă garanţia extinsă de avarii accidentale şi furt, care pot include şi riscul de avarii cauzate de fluctuaţii ale curentului electric”, spune un asigurator.

Obiectele electronice pot fi protejate şi dacă folosiţi un stabilizator de tensiune, care absoarbe şocurile din reţea şi costă între 100 şi 3.000 de lei, în funcţie de capacitate.

** Va invitam sa ne sustineti munca în favoarea vasluienilor cu un LIKE si un SHARE pentru pagina de facebook www.facebook.com/www.vasluionline.ro

Related posts:

Sursa: obiectivvaslui.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>