class="single single-post postid-34747 single-format-standard">

Spitalul de Urgentã din Bârlad functioneazã cu lipsã mare de personal

spitalul.de.urgenta.barlad.2.copy

Spitalul bârlãdean, care are Compartiment de Primiri Urgente (CPU), cu punct de lucru la sectia Pediatrie (fostul spital de copii), se confruntã cu o lipsã mare de personal calificat: medici pediatri, asistente, infirmiere. Diana Terchi, medic sef CPU, a solicitat secretarului de stat Raed Arafat, scoaterea la concurs a acestor posturi, iar rãspunsul primit de la Arafat a fost unul pozitiv. Si consilierii locali au aprobat fãrã comentarii ca posturile aprobate de Arafat sã fie introduse în organigrama spitalului bârlãdean si scoase la concurs.

Spitalul de Urgentã din Bârlad functioneazã cu lipsã mare de personal: medici, asistente medicale, cadre nesanitare. Ca urmare, având în vedere cã multe posturi sunt blocate, s-a intervenit cu o adresã la Raed Arafat, secretarul de stat sef al Medicinei de Urgentã din România, adresa fiind trimisã de medicul Diana Terchi, sefa CPU Bârlad. “Personalul existent nu poate face fatã adresabilitãtii crescute cãtre medicina de urgentã, respectiv în medie 41 000 de prezentãri anual (doar la sectia Pediatrie – n.r.)”, a precizat si Angela Chirilã, managerul spitalului bârlãdean. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Sãnãtãtii si seful Departamentului pentru Situatii de Urgentã, a aprobat pentru spitalul bârlãdean urmãtoarele posturi, care vor fi scoase la concurs: La CPU Adulti – 4 posturi de medic, medicinã de urgentã sau medic medicinã generalã cu competentã/atestat în medicina de urgentã, 9 posturi de asistent medical, 5 posturi de infirmier si 5 posturi brancardier; la CPU Copii – un post medic specialist pediatrie cu competentã în medicina de urgentã, 2 posturi infirmier, 2 posturi brancardier. Procesul verbal al sedintei interministeriale pentru suport tehnic, unde s-au aprobat aceste posturi, a fost înaintat Ministerului Sãnãtãtii pentru aplicarea deciziei. Consilierii bârlãdeni au aprobat si ei, în sedinta ordinarã de pe 20 ianuarie, ca aceste posturi sã fie trecute în statutul de functii al spitalului, modificându-se astfel organigrama.

 

** Va invitam sa ne sustineti munca în favoarea vasluienilor cu un LIKE si un SHARE pentru pagina de facebook  https://www.facebook.com/ConectatiVaslui/

Related posts:

Sursa: vrn.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>